SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número57A organização de um corpo disperso uma análise da atividade jesuítica em terras brasílicas (1583).Levinas e a reconstrução da subjetividade ética aproximações com o campo da educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

BARCENA, Fernando. Una puerta cerrada? Sobre la educación y la corrupción pedagógica de la juventud. Rev. Bras. Educ. [online]. 2014, vol.19, n.57, pp.441-460. ISSN 1413-2478.

Education is an outdoor exit: an exit from minority to majority, an exit to the outside world. However, reducing the formative experience of education erodes the magnitude and importance of this outdoor exit, in its foundations and meanings. Under the conditions of contemporary society, education presupposes an exit not to the world, but to that little part of the world which is the workplace, be it an office or a factory. Besides not being a full experience, this exit is governed, managed, designed and planned by a post-educational pedagogy, whose pedagogical imposture this text critically explores.

Palavras-chave : Pedagogical Imposture; Post-Educational Pedagogy; Pedagogical Corruption; Educational Experience.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )