SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23Universidade do Povo (1946-1957) educação de adultos e democratização da sociedade no projeto político-pedagógico de Paschoal LemmeCaracterísticas da escola em tempo integral na Alemanha: um olhar analítico índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

VITELLI, Ricardo Ferreira; FRITSCH, Rosangela  e  CORSETTI, Berenice. EDUCATIONAL INDICATORS IN BASIC EDUCATION ASSESSMENT AND POSSIBLE IMPACTS IN SECONDARY EDUCATION SCHOOLS IN THE CITY OF PORTO ALEGRE, STATE OF RIO GRANDE DO SUL. Rev. Bras. Educ. [online]. 2018, vol.23, e230065.  Epub 22-Out-2018. ISSN 1809-449X.  https://doi.org/10.1590/s1413-24782018230065.

This text described the context indicated the context indicators analyzed in order to identify the processes with school flow indicators. It was based on Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira data, for statistical treatment through a multiple regression analysis. When identifying the relation between indicators, it was noticed that there is a need to relativize or use the results of educational indicator in the evaluation of education quality.

Palavras-chave : educational indicators; public schools; high school.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )