SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28Conhecimento dos contextos profissionais no desenvolvimento de formadores de futuros professoresReflexões sobre a inclusão de questões de gênero e diversidade sexual na formação de docentes indígenas na Universidade Federal de Rondônia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

BARRETO, André Valente de Barros  e  PELBART, Peter Pal. Education for power or the art of good meetings three or four ideas about Espinosa and education. Rev. Bras. Educ. [online]. 2023, vol.28, e280032.  Epub 03-Maio-2023. ISSN 1809-449X.  https://doi.org/10.1590/s1413-24782023280032.

Starting from some of the ideas present in Ethics, such as desire as a human essence, the theory of affections and the psychophysical parallelism, we explore some possible relationships between Espinosa’s philosophy and education, with the aim of making the teaching-learning process a emancipatory somato-affective experience based on good encounters between bodies-subjects with a view to building an ethical path for both students and teachers.

Palavras-chave : Espinosa; philosophy; education; body.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )