SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28Reflexões sobre a inclusão de questões de gênero e diversidade sexual na formação de docentes indígenas na Universidade Federal de RondôniaAprendizagem baseada em projetos na educação profissional e tecnológica como proposta ao ensino remoto forçado índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

SOUSA, Maria do Carmo de  e  ZANON, Dulcimeire Aparecida Volante. The elementary school and teachers work qualification: challenges and perspectives of the professional master's program in Education. Rev. Bras. Educ. [online]. 2023, vol.28, e280046.  Epub 23-Maio-2023. ISSN 1809-449X.  https://doi.org/10.1590/s1413-24782023280046.

In this article, we present a debate about teachers’ continuous formation in the professional masters’ degree and, to do so, we outline the following question: is there really the necessary call for an implied conversation between elementary school and teachers work qualification? To answer this question, we use data from a professional post-graduate program in Education. The reflections can help to understand this formative context regarding the challenges and perspectives that permeate the teachers work qualification, professional development, the research demands determined by the teachers of elementary schools and the partnership between university and school.

Palavras-chave : professional master's degree; niversity; elementary school.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )