SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número01Organização de serviços visando a prevenção em assistência perinatal na região metropolitana de Québec - CanadáRepresentações maternas acerca do bebê portador de fissura labiopalatal índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Especial

versão impressa ISSN 1413-6538

Resumo

COSTA, Dóris Anita Freire. Um novo olhar sobre a singularidade: compreendendo a gênese da escrita de aprendizes surdos. Rev. bras. educ. espec. [online]. 2002, vol.08, n.01, pp.75-92. ISSN 1413-6538.

This paper presents a social-linguistic contribution to the understanding of the learning-acquisition of written Portuguese by deaf children and adolescents from the first grades of elementary school. Establishing the relation between deaf writing and language genesis, we try to show the subjacent logic and richness of those written productions. Deaf writing, which in other perspectives, may seem “chaotic” and “weird” is considered to be a result of a rich process. Historical-cultural inheritance, the real context and individual experiences with the language contribute to this process.

Palavras-chave : Deaf Writing; Social-linguistic Analysis.

        · resumo em Inglês     · texto em Português     · Português ( pdf )