SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número03Intervenção educativa na perturbação Gilles de la TouretteInteração professor-aluno com autismo no contexto da educação inclusiva: análise do padrão de mediação do professor com base na teoria da Experiência de Aprendizagem Mediada (Mediated Learning Experience Theory) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Especial

versão impressa ISSN 1413-6538

Resumo

SANCHEZ, Soraya. La construcción social de dificultades de aprendizaje en las prácticas educativas. Rev. bras. educ. espec. [online]. 2008, vol.14, n.03, pp.347-364. ISSN 1413-6538.

According to the systems of classification in human cultures, the social construction of categories and the transactional conception that we assume in comprehending Learning Disabilities, we understand that these are not an objective fact, but rather a cultural construct, interpreted and explained by a community in a specific educational, sociocultural and historical context determined by the discursive practice of learning disability.

Palavras-chave : Social Construction; Learning Disabilities; Category; Discursive Practices; Special Education.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )