SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Desenvolvimento Psíquico e Elaboração Conceitual por Alunos com Deficiência Intelectual na Educação Escolar1A Inclusão de Crianças com Necessidades Educativas Especiais no Ensino Regular em Portugal: a Opinião de Educadores de Infância e de Professores do 1º Ciclo do Ensino Público e Privado índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Especial

versão impressa ISSN 1413-6538versão On-line ISSN 1980-5470

Resumo

MACHADO, Erica Esch; TEIXEIRA, Dirceu Esdras  e  GALASSO, Bruno José Betti. Design of the First Online Pedagogy Course in a Bilingual Perspective Brazilian Sign Language-Portuguese. Rev. bras. educ. espec. [online]. 2017, vol.23, n.1, pp.21-36. ISSN 1980-5470.  https://doi.org/10.1590/S1413-65382317000100003.

This paper contextualizes the design process of the first online Bilingual Pedagogy course in Brazilian Sign Language and Portuguese. This initiative resulted from the Brazilian Federal Government's demand for bilingual pedagogy courses as part of the National Plan for the Rights of Persons with Disabilities. In the present paper, we highlight the political-pedagogical principles that guided this course, the dynamics surrounding the propositions of collaborative online education and the specificities of deaf people. Our goal is to develop a creative locus where interactions between deaf and non-deaf students is catalyzed by a circle of culture.

Palavras-chave : Special Education; Distance Education; Deafness; Bilingual Education; Social Inclusion.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )