SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.03 número03Inovações nos exames vestibulares: em direção à transformação e à equidade. (Avaliação após onze anos de experiências)Contribuição a história da formação de educadores na USP. (O destino profissional dos alunos das primeiras turmas do curso de Pedagogia da Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

OLIVIRA, Romualdo Portela de  y  SOUSA, Sandra Zákia. Curso de pedagogia FEUSP: perfil de ingressantes, trajetória acadêmica e destino profissional dos formandos. Avaliação (Campinas) [online]. 1998, vol.03, n.03, pp.61-70. ISSN 1414-4077.

Since 1993, a study has been carried out among students of Pedagogy at the Education School of University of São Paulo. The purpose of the study was to improve or redirect the educational activities developed in the course. In this article are showed the research procedures, as well results referring to the 1993 freshmen, who completed the course in 1997, with information about their characteristics, academic trajectory and professional future.

Palabras clave : Course Evaluation; Higher Education; Alumni; Undergraduate Courses; Attrition Rate.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )