SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número04Universidade e novas formas de estruturar o conhecimento: a questão departamentalDiagnóstico do fluxo de estudantes nos cursos de graduação da UFOP: retenção, diplomação e evasão índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

REGNIER, Jean-Clande. A auto-avaliação na prática pedagógica. Avaliação (Campinas) [online]. 1999, vol.04, n.04, pp.45-53. ISSN 1414-4077.

This article discusses questions related to self-evaluation starting from pedagogical practices in classroom. The educational recommendations to teachers refer both to the need of the autonomy's development by the student by school education and to the development of the autonomy of the citizen-to-be and the human being itself. Observing that the teachers can provide lots of pedagogical documents to help the learning process, which contains exercises corrected by the student himself based on the concept of self-correction, this article seeks to discuss about the meaning of these three concepts on the educational field with practical examples.

Palavras-chave : Self-Evaluation; Autonomy; Self-Correction.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )