SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.05 número04Concepções e práticas de avaliação da educação superior no governo Fernando Henrique CardosoA avaliação institucional: um processo de reflexão e sistematização para o aperfeiçoamento da atuação universitária índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

CONTERA, Cristina. Avaliação (Campinas) [online]. 2000, vol.05, n.04, pp.23-31. ISSN 1414-4077.

This paper discusses the idea of "radical democracy" from a Latin-American perspective, and suggests some questions about changes that might lead to models of evaluation of higher education, characteristics of an Evaluating State. In this sense, this paper restricts its analysis to the concept of implicit democracy in the neo-liberal and World Bank discourses, registering a few notes on the future and its possibilities, taking into account a logic which is committed to the idea of an inclusive and widespread democracy and to the defense of justice and human rights.

Palabras clave : Higher Education Evaluation; Democracy; Evaluating State.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )