SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número04Avaliação como construção social: reflexões sobre as políticas de avaliação da educação no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

CATANI, Alfrânio Mendes; OLIVEIRA, João Ferreira de  e  DOURADO, Luiz Fernandes. A política de avaliação da educação superior no Brasil em questão. Avaliação (Campinas) [online]. 2001, vol.06, n.04, pp.07-15. ISSN 1414-4077.

This paper presents analytical research results regarding the Brazilian higher education evaluation. The conc1usions are supported by a study about the making of this evaluation system and its various mechanisms that have been implemented since the second half of the 90's. The study concludes that evaluation has been assuming a predominant role in the increase of State control over the Institutions of Higher Education as well as in the implementation of market principles and parameters concerning the restructuring of this educational level.

Palavras-chave : Higher Education; Evaluation; System.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )