SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 issue02Las políticas de educación superior en Argentina y Brasil: los márgenes de autonomía en la gestiónContribuição à avaliação do curso de graduação da Faculdade de Engenharia de Alimentos da Unicamp em face dos saberes da prática profissional de seus egressos author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

Print version ISSN 1414-4077

Abstract

PEREIRA, Elisabete Monteiro de Aguiar  and  PACHANE, Graziela Grusti. Formação de professores universitários: a experiência da Unicamp. Avaliação (Campinas) [online]. 2002, vol.07, n.02, pp.121-137. ISSN 1414-4077.

This paper presents an experience of university teacher pedagogical training carried out at Unicamp through a program called PECD - Programa de Estágio de Capacitação Docente. It involved doctorate students of all the different fields of graduate programs offered by the university. The paper presents the principles', organization, and results achieved by PECD. The results show that carrying out  programs of this nature is important and also gratifying.

Keywords : Higher Education; Teacher Development; University Teaching.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )