SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número02Las políticas de educación superior en Argentina y Brasil: los márgenes de autonomía en la gestiónContribuição à avaliação do curso de graduação da Faculdade de Engenharia de Alimentos da Unicamp em face dos saberes da prática profissional de seus egressos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

PEREIRA, Elisabete Monteiro de Aguiar  y  PACHANE, Graziela Grusti. Formação de professores universitários: a experiência da Unicamp. Avaliação (Campinas) [online]. 2002, vol.07, n.02, pp.121-137. ISSN 1414-4077.

This paper presents an experience of university teacher pedagogical training carried out at Unicamp through a program called PECD - Programa de Estágio de Capacitação Docente. It involved doctorate students of all the different fields of graduate programs offered by the university. The paper presents the principles', organization, and results achieved by PECD. The results show that carrying out  programs of this nature is important and also gratifying.

Palabras clave : Higher Education; Teacher Development; University Teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )