SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número03Avaliação institucional da extensão: conceitos, níveis, parâmetros e indicadoresAvaliação e política institucional: estudo dos indicadores "qualificação docente" na avaliação das "condições de oferta de cursos" índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

MILDNER, Telma  y  SILVA, Leila Nascimento da. O ENEM é alternativa ao vestibular? O caso da área de química. Avaliação (Campinas) [online]. 2002, vol.07, n.03, pp.103-152. ISSN 1414-4077.

Based on pertinent and relevant official documents and on the results of various studies, this analytical and critical paper presents two perspectives: first, it analyses the pertinence of the relations established, by MEC/INEP/ENEM, between Competence and Skills, which were then associated to questions on the ENEM Tests (1998-2001) which focus on contents of Chemistry; second, the study tries to verify the presence or absence of Content Validity in these questions. Based on the analysis of Content Validity of the questions of the Tests administered from 1998 to 2001, which refer to Chemistry, absolute absence of Content Validity was observed in eleven out of twenty-seven questions, that is, in 41 % of the questions.

Palabras clave : ENEM; Content Validity; High School Education; General Exam.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )