SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número04As reformas do ensino superior no Chile e ChinaA auto-avaliação no ensino superior como dispositivo analisador dos processos de subjetivação: da avaliação-consumo à avaliação-produção índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

FOERSTE, Erineu  e  LUDKE, Menga. Avaliando experiências concretas de parceria na formação de professores. Avaliação (Campinas) [online]. 2003, vol.08, n.04, pp.163-182. ISSN 1414-4077.

The article discusses partnership experiences in teachers' formation. Starting from a brief contextualization of the debate, it introduces questions about the concept of partnership. It points out aspects considered relevant in present discussions in Québec about the act of professionalizing teachers and its interfaces with a partnership, emphasizing contributions of this present process for recent interinstitutional submissions of questions considered to be critical in teacher's formation. It analyses a concrete experience of formation partnership of teaching professionals in Brazil. The text indicates controversies and possible conquests which partnership presents to the process of professional teaching socialization, attracting the necessity for new researches.

Palavras-chave : Partnership; Teachers Formation; Teachers Professionalization; University and Basic School.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )