SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número04Avaliando experiências concretas de parceria na formação de professoresAvaliação: sentido e complexidade índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

AMADO, Luiz Antonio Saléh. A auto-avaliação no ensino superior como dispositivo analisador dos processos de subjetivação: da avaliação-consumo à avaliação-produção. Avaliação (Campinas) [online]. 2003, vol.08, n.04, pp.183-205. ISSN 1414-4077.

In this article, the author covers some aspects dealt with in his master's thesis, He begins with general comments on students' learning evaluation and continues with the discussion of certain historical, political and social aspects regarding this pedagogical instrument. He concludes with an emphasis on interviews carried out with teachers and students, with the purpose of obtaining information about the ways these actors instrumentalize evaluation and how they perceive the possibility of creating alternatives.

Palabras clave : Evaluation; Student Learning Evaluation; Self-Evaluation; Higher Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )