SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número02Pós-graduação em educação e a internacionalização do conhecimento: direito ou serviço?Pesquisa em Avaliação Institucional na Universidade Estadual de Goiás (UEG) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

DE SORDI, Mara Regina Lemes. Evaluation as promotion of social quality in undergraduate programs in the health field: from words to acts. Avaliação (Campinas) [online]. 2006, vol.11, n.02, pp.87-101. ISSN 1414-4077.

This text examines the repercussions of the current evaluation model (SINAES) in the undergraduate programs of the health field. It discusses in an articulated manner the advances, dilemmas and challenges in policies that define the quality desired for programs of the field and shows how educational institutions can benefit from an evaluation process that is committed to producing social quality in health education and thus, converting it into an instrument that is also useful for activating changes in practical scenarios.

Palavras-chave : Institutional Evaluation; Performance Tests; Teaching in the Health Area; Higher Education; Education Quality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )