SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 issue04Modelo de avaliação do desempenho da administração da escola sob os critérios de eficiência, eficácia, efetividade e relevânciaPercepção dos coordenadores dos cursos de graduação da UFSC sobre a multidisciplinaridade dos cursos que coordenam author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

Print version ISSN 1414-4077

Abstract

BRASIL, Antonio Reges et al. O processo da avaliação institucional como multiplicador de iniciativas para o aperfeiçoamento docente - 2ª parte. Avaliação (Campinas) [online]. 2007, vol.12, n.04, pp.663-684. ISSN 1414-4077.

This paper proposes an alternative reflection regarding the institutional evaluation process, in particular the evaluation of the teaching staff, as a possibility of didactic and pedagogic improvement of the professors.

Keywords : University Pedagogy; Institutional Evaluation; Academic Staff Evaluation.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )