SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número01Avaliação do estudante: no exercício de avaliação da prática profissionalPara uma história da avaliação da educação superior brasileira: análise dos documentos do PARU, CNRES, GERES e PAIUB índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

ESCHENHAGEN, María Luisa. Title: epistemological and theoretical challenges for the environmental curricula of postgraduate studies. Avaliação (Campinas) [online]. 2008, vol.13, n.01, pp.119-130. ISSN 1414-4077.

The goal of this article is to contribute some considerations for the formulation of environmental curricula at the postgraduate level. Here the challenges of the environmental education are on one hand the capacity to situate the proposal in reality, recognising the importance of a social project, and on the other hand the epistemological fundamentation and clarity, where the interdisciplinarity is significant. This need is clearly reflected by examining, here in a shallow way, the offer of environmental postgraduate studies in Latin America, which after 25 years of the recommendations of the first meeting of University and Environment, have still a complete validity.

Palavras-chave : Environmental Education; Curricula; Epistemology; Interdisciplinarity.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )