SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número03Accreditation in the context of change: the case of the engineering programs in ArgentinaQualidade, avaliação: do SINAES a índices índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

GOERGEN, Pedro. Educação superior entre formação e performance. Avaliação (Campinas) [online]. 2008, vol.13, n.03, pp.809-815. ISSN 1414-4077.

This paper presents few phylosophical questions about the pressupposition evaluation in the higher education. The author criticizes the evaluative processes that is founded in the concept of quality with reference to efficiency adjusted to the system, and defends the necessity of a deeper reflection about the ideal about the human being and the society as long as paradigms of quality and social pertinence.

Palavras-chave : Higher Education; Evaluation; Quality; Social Responsibility.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )