SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número01Qualidade em educação superior: da diversidade de concepções a inexorável subjetividade conceitualDiagnóstico do desempenho na docência da graduação da UNISC índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

SILVA, Itamar Mendes da. Avaliação, reflexão e pesquisa na formação inicial de professores/as. Avaliação (Campinas) [online]. 2009, vol.14, n.01, pp.151-167. ISSN 1414-4077.

The present article discusses procedures of reception of reflection and research mediated by evaluation in the process of teachers' initial education - first years of Pedagogy major. It points out changes in the involvement of students with the discipline where the work was developed - History of Education - and with learning evaluation. It was evidenced that reflection and research constitute viable alternatives to the acquisition of significant information and to team work, also offering promising perspectives for teachers' initial education.

Palabras clave : Evaluation; Research; Reflection; Methodology; Management.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )