SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número01Avaliação, reflexão e pesquisa na formação inicial de professores/asUniversidade comunitária e avaliação institucional: o caso das universidades comunitárias gaúchas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

NUNES, Ana Karin  e  HELFER, Carmen Lúcia de Lima. Diagnóstico do desempenho na docência da graduação da UNISC. Avaliação (Campinas) [online]. 2009, vol.14, n.01, pp.169-183. ISSN 1414-4077.

Hoping to improve its self-evaluation process, the Sub-Commission for Graduation Undergraduate Teacher’s Evaluation of UNISC carried out, in 2006, the Diagnosis of Teaching Performance at Undergraduate Couses Graduation. The goals of this work were: to identify the concept of "good teacher" to teaching and learning community, showing how this process has been experienced through daily course practice, and supply the review for instruments of teaching performance evaluation at the University. This work brings up the main results of the process, which relied on the participation of students and teachers.

Palavras-chave : Good Teacher; University; Evaluation; Graduation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )