SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número03Mudanças nos pesos do CPC e seu impacto nos resultados de avaliação em universidades federais e privadasDiferenças entre gênero e perfil sócio-econômico no exame nacional de desempenho do estudante índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

HAYASHI, Carlos Roberto Massao  y  FERREIRA JUNIOR, Amarílio. O campo da história da educação no Brasil: um estudo baseado nos grupos de pesquisa. Avaliação (Campinas) [online]. 2010, vol.15, n.03, pp.167-184. ISSN 1414-4077.

This study refers to the field of History of Education in Brazil and was based on the analysis of the research groups that form the Directory of Research Groups in Brazil/CNPq. A bibliometric analysis software was used to identify the characteristics of the research groups. The results obtained in the 2004 census database of the Directory of Research Groups in Brazil/CNPq showed that there are 108 groups and 317 lines of research in History of Education. The main research themes are history of education, history teachers' education and education in specific topics.

Palabras clave : Education; History of Education; Bibliometric; Analysis; Scientific Production.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )