SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número01Ensino superior, assistência estudantil e mercado de trabalho: um estudo com egressos da UFMGO programa de pós-graduação em educação da UNESP de Marília: contribuições para uma agenda de discussões sobre aspectos da política de pós-graduação no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

AGUILAR-DA-SILVA, Rinaldo Henrique; SCAPIN, Luciana Teixeira  e  BATISTA, Nildo Alves. Avaliação da formação interprofissional no ensino superior em saúde: aspectos da colaboração e do trabalho em equipe. Avaliação (Campinas) [online]. 2011, vol.16, n.01, pp.167-184. ISSN 1414-4077.

There is a belief that interprofessional education will enhance attitudes toward teamwork and collaboration, leading to improved patient care upon graduation. In other words, the key objective of interprofessional education is to create undergraduate health science students who are prepared for interprofessional practice. This study sought to establish what the attitudes of undergraduates toward interprofessional education for aspects of collaboration and teamwork in the Faculdade de Ciências Médicas e da Saúde de Juiz Fora (FCMS/JF). Data were collected using the Readiness for Interprofessional Learning Scale (RIPLS) questionnaire survey and focus group interviews. The findings of this research indicate that undergraduate health science students are open to the notion of shared learning.

Palavras-chave : Interprofessional Education; Evaluation; University Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )