SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número01Dinâmica de distribuição de fontes de capitais científicos entre docentes / pesquisadores de um programa de pós- graduação Stricto- Sensu de uma universidade pública.Medición de competencias científicas en profesores de educación superior tecnológica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

ALVEA, Francisco Rodríguez  e  RUBILAR, Pedro Rodrigo Sandoval. Habilidades de codificacion y descodificacion de tablas y graficos estadisticos: un estudio comparativo en profesores y alumnos de pedagogia en enseñanza basica. Avaliação (Campinas) [online]. 2012, vol.17, n.01, pp.207-235. ISSN 1414-4077.

The article presents results obtained from a test application to 47 in- service and 44 prospective primary school teachers. Both groups responded a descriptive comparative cross- assessment test, validated by expert, with a Cronbach alpha reliability of 0.75 and a content validity index of 0.66. For data processing and analysis, descriptive methods such as average, standard deviation and percentage frequency were used. Results show that, in general, both in- service and prospective primary school teachers apply decoding processes below expected levels, which means that, according to Curcio's categorization, subjects would belong to level one. In other words, they tend to have basic or initial skills associated to decoding and analysis of information.

Palavras-chave : Graphs Representations; Teacher Initial Preparation; Statistical Skills Assessment.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )