SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número01Contribución de experiencias de vinculación social de las universidades al mejoramiento de la calidad académica y factores que limitan su desarrollo y valoración institucionalAvaliação institucional no ensino superior: construção de escalas para discentes e docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

VIDOR, Gabriel; FOGLIATTO, Flávio Sanson  y  CATEN, Carla ten. Construção de instrumento para avaliação de cursos de pós-graduação. Avaliação (Campinas) [online]. 2013, vol.18, n.01, pp.181-199. ISSN 1414-4077.

This paper presents a method to evaluate graduate programs in Higher Education Institutions (HEIs). The method aims at identifying criteria that inhibit and promote the quality of graduate programs. Significant criteria in both cases are indentified through a Factor Analysis. In a second step such criteria are converted into actions addressing the demands identified. The method is illustrated through a case study. We eventually conclude for the efficiency of Factor Analysis as technique to support the decision making processes in HEIs.

Palabras clave : Higher Education Management; Evaluation Instruments; Factor Analysis.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )