SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número03Momentos de avaliação e movimentos de mudança em um curso de farmáciaTensões e contradições do conceito de organização aplicado à universidade: o caso da criação da USP-Leste índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

OLIVEIRA, Ana Paula de Matos; SOUZA, Valdinei Costa; SOUSA, José Vieira de  e  TAVARES, Érica Pâmela Goulart. Políticas de avaliação e regulação da educação superior brasileira: percepções de coordenadores de licenciaturas no Distrito Federal. Avaliação (Campinas) [online]. 2013, vol.18, n.03, pp.629-655. ISSN 1414-4077.

This article analyzes the perception about SINAES of program coordinators in Distrito Federal. The objective is to understand how regulation happens through the evaluations of the Brazilian government in analyzing the programs, looking for proximities and distances between practice and theory. With that aim, it discusses the relationship between state evaluation and regulation around the world; besides it discusses the development of the government’s policy on evaluation in Brazil. At the end, it points out how the evaluation process is reflected on the perception of academic autonomy and administrative autonomy for the colleges and universities analyzed.

Palavras-chave : Sinaes; Evaluation; Regulation; Higher Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )