SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número03Las regiones indígenas y el modelo de las universidades tecnológicas en el estado de HidalgoAvaliação da satisfação no ensino de pós à distância: a visão dos tutores e alunos do PNAP/UAB índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

SILVA, Maria das Graças Martins da  y  VELOSO, Tereza Christina Mertens Aguiar. Acesso nas políticas da educação superior: dimensões e indicadores em questão. Avaliação (Campinas) [online]. 2013, vol.18, n.03, pp.727-747. ISSN 1414-4077.

The objective of the text is to approach the topic access to higher education in the perspective of giving it a meaning and proposing indicators to delimit it, aiming at the democratization of access and/or total access. With this in mind, the paper traces an overview of the policies of higher education and presents a picture of the reality, based on bibliographic and documental research. The conclusions show that the progress observed does not derive from any reference to democratic access and to what it has of elevated, substantial, and inclusive.

Palabras clave : Access to Higher Education; Democratization of Access; Democratic Access.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )