SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número01O evolucionismo econômico na pós-graduação brasileira: uma análise a partir da ótica da educaçãoDistintas lecturas de la pregunta como mediación didáctica para la traducción de saberes en la educación superior o acerca de un estado en cuestión índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

PINTO JUNIOR, Glenio do Couto  e  NOGUEIRA, Vera Maria Ribeiro. Programa Universidade Aberta do Brasil: aspectos relevantes na construção de uma metodologia para avaliar sua implementação. Avaliação (Campinas) [online]. 2014, vol.19, n.01, pp.227-249. ISSN 1414-4077.

This paper discusses the possibilities of evaluation for one of the most significant Brazilian public policies, the education policy. With emphasis on the mode of distance education, the paper addresses issues involved in building an evaluation model for the process of implementing the program "Open University of Brazil", identifying the characteristics and difficulties for its development. It presents a brief recovery of the UAB program related to its formal organization and its core objectives. It discusses the demand for evaluation processes of public policies and concludes by suggesting some directions for the construction of an evaluation methodology for UAB.

Palavras-chave : Public Policy; Distance Learning; Evaluation Methodology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )