SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número03Tecnociência, pensamento e formação na educação superiorFormação e conhecimento: perspectivas filosóficas e sociológicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

CULLEN, Carlos A.. El conocimiento "forma" cuando se sabe "deformado" por el suelo que habitamos. Avaliação (Campinas) [online]. 2014, vol.19, n.03, pp.585-602. ISSN 1414-4077.

The thesis that supports this work is that educating is a culture that looks for its subject, searching for a brief genealogy of the concept to delineate a narrative presentation of its sense today. The relation of knowledge appears therefore as resistance to a single thought and to the pretension of one single form of understanding the knowing subject and the truth.

Palavras-chave : Formation (Bildung); Gravitated Knowledge; Be-Being.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )