SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número03Formação e conhecimento: perspectivas filosóficas e sociológicasUniversidade e novos modos de produção, circulação e aplicação do conhecimento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

PEREZ LINDO, Augusto. Las TIC, el proceso del conocimiento y las competencias docentes. Avaliação (Campinas) [online]. 2014, vol.19, n.03, pp.631-642. ISSN 1414-4077.

In the framework of the International Seminar "Teacher Training and Knowledge" (oct.2014) organized by the University of Sorocaba we present an analysis of the impact of ICTS in the processes of knowledge. We try to demonstrate that these effects are produced in several directions: changes in the perception of reality, of subjectivity, in the use of language, on the paradigms and on social relations. We propose to improve suitable skills for the change of paradigm, i.e. the ability to search and interpret information; the ability to think scientifically, the ability to communicate, the ability to live together, the ability to learn languages.

Palavras-chave : ICTS; Knowledge; Skills.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )