SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número03O novo perfil do campus brasileiro: uma análise do perfil socioeconômico do estudante de graduaçãoConhecimento em educação: um olhar desde o estudo sobre redes de pesquisa e colaboração ou os sapatos da educação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

MARQUES, Waldemar. Brasil, terra de contrastes. Avaliação (Campinas) [online]. 2014, vol.19, n.03, pp.749-771. ISSN 1414-4077.

This article analyzes the contrasts that mark the Brazilian society in its historical trend. From the resulting contrasts of the natural environment to the socio economic and cultural contrasts, the article highlights education in all its levels as one of the constitutive dimensions of Brazilian society that excludes since its beginnings; relations between University and basic education, as well as how teachers training are carried out here. The article links the exclusive social process to ways of power within the Brazilian State, in which the policies are more like government policies than State policies, discontinuous.

Palabras clave : Brazilian State; Exclusion; Education; Public Policies.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )