SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Avaliação do ensino: modelo de análise da série histórica de resultadosMetodologias de ensino com tecnologias da informação e comunicação no ensino jurídico índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077versão On-line ISSN 1982-5765

Resumo

SANTOS, Marisa Aparecida Pereira et al. The impact of disciplinary evaluation on higher education. Avaliação [online]. 2016, vol.21, n.1, pp.247-261. ISSN 1982-5765.  https://doi.org/10.1590/S1414-40772016000100012.

This article approaches the research related to the study of the applicability of the Brazilian National Exam for Evaluating Student Achievement (ENADE) in the Business Administration program at University Sagrado Coração. The analysis concerned theoretical foundations of various authors’ concepts necessary to the achievement of the objectives proposed. The methodology lies on three axes: a) the research objective: exploratory research; b) the research procedures: case study and quantitative research and c) the information source: field research and bibliographic research. The main research instrument was a closed questionnaire with twelve questions approaching issues concerning the knowledge, procedures and other parameters related to the ENADE exams.

Palavras-chave : Key words; ENADE; Methodology; Evaluating.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )