SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Produção científica qualificada: estudo de características acadêmicas de docentes dos Programas Stricto Sensu em Ciências Contábeis da região sulProposta de um sistema de avaliação da integração ensino e extensão: um guia para universidades públicas brasileiras índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077versão On-line ISSN 1982-5765

Resumo

MEDEIROS, Larissa Campos  e  LETA, Jacqueline. Training of masters and doctors in Brazil: an analysis of the curriculum of graduate programs in Biological Sciences. Avaliação (Campinas) [online]. 2020, vol.25, n.2, pp.375-394.  Epub 09-Ago-2020. ISSN 1982-5765.  https://doi.org/10.1590/s1414-4077/s1414-40772020000200008.

The presente study adresses the issue of training masters and doctors in Brazilian Graduate Programs (GPs). The specific case of GPs in Biological Sciences is investigated, presenting information about the offer of disciplines and how the curriculum are configured in these programs. As a research method, the qualitative and quantitative approach is used through a descriptive and exploratory study, based on the data collected in the following Brazilian databases, ‘Plataforma de Dados Abertos da CAPES’ and ‘Plataforma Sucupira’. The findings pointed out that the GPs analysed offered disciplines that lead to a specialist type of training, mainly focused on academic research and prioritizing a specialized area of technical expertise in the Biology field, with little or no offer of disciplines to support a more broadly training.

Palavras-chave : Graduate Programs; Training of masters and doctors; Curriculum; Biological Sciences.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )