SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Impacto da Política de Reserva de Vagas nas taxas de Evasão na UnespPerfil dos estudantes de graduação entre 2001 e 2015: uma revisão índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077versión On-line ISSN 1982-5765

Resumen

PALAVEZZINI, Juliana. The multidimensionality of academic vulnerability in the UTFPR student assistance program. Avaliação (Campinas) [online]. 2021, vol.26, n.1, pp.217-236. ISSN 1982-5765.  https://doi.org/10.1590/s1414-40772021000100012.

This article aims to analyze the multidimensionality of academic vulnerability in the UTFPR student assistance program, using the student's vulnerability index (IVA-UTFPR) as a classification instrument. This is a statistical and documentary study, of a quanti-qualitative nature, based on the bibliographic review. The results demonstrate that both in the composition of the VAT-UTFPR and in the ranking ranking, per capita income is not the only indicator with percentage weight.

Palabras clave : Academic vulnerability; Multidimensionality; Student assistance..

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )