SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Impacto da Política de Reserva de Vagas nas taxas de Evasão na UnespPerfil dos estudantes de graduação entre 2001 e 2015: uma revisão índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077versão On-line ISSN 1982-5765

Resumo

PALAVEZZINI, Juliana. The multidimensionality of academic vulnerability in the UTFPR student assistance program. Avaliação (Campinas) [online]. 2021, vol.26, n.1, pp.217-236. ISSN 1982-5765.  https://doi.org/10.1590/s1414-40772021000100012.

This article aims to analyze the multidimensionality of academic vulnerability in the UTFPR student assistance program, using the student's vulnerability index (IVA-UTFPR) as a classification instrument. This is a statistical and documentary study, of a quanti-qualitative nature, based on the bibliographic review. The results demonstrate that both in the composition of the VAT-UTFPR and in the ranking ranking, per capita income is not the only indicator with percentage weight.

Palavras-chave : Academic vulnerability; Multidimensionality; Student assistance..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )