SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.02Concepções e práticas pedagógicas do professor de ciênciasApontamentos para um estudo do discurso e do estilo matemáticos e algumas de suas implicações para a educação matemática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

DAIBEM, Ana Maria Lombardi  y  CAVALCANTE, Maria Regina. Prática docente: uma análise das concepções psico-pedagógicas. Ciência educ. [online]. 1996, vol.02, pp.10-17. ISSN 1516-7313.

This article develops an anlysis, from the psychological and educacional point of view of the teaching practice, pointing to the pedagogical tendencies in systematized education by Libâneo and the conceptions of development proposed by Psychology. It presents some contributions to the reconstruction of a pedagogical practice that guarantees the consecution of the objectives of the scholar instituition aims in waiting of a fair and solidary society through which we have the right of dreaming and making things come true.

Palabras clave : Conceptions of Development; Pedagogical Tendencies; Teaching Practice.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )