SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 issue01O trabalho em grupos no laboratório didático: reflexões a partir de um referencial psicanalíticoExpectativas sobre desempenho do professor de física e possíveis conseqüências em suas representações author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Ciência & Educação

Print version ISSN 1516-7313

Abstract

NEVES, Marcos Cesar Danhoni  and  SAVI, Arlindo Antônio. A sobrevivência do alternativo: uma pequena digressão sobre mudanças conceituais que não ocorrem no ensino de física. Ciência educ. [online]. 2000, vol.06, n.01, pp.11-20. ISSN 1516-7313.

This paper presents some questions on alternative conceptions involving Engineering and Mathematics students and those of Master’s Degree in Physics of the State University of Maringá. It is made an analysis, starting from the results of a questionnaire, about the probable causes that explains the difficulties of the occurrence of conceptual changes (in a galilean-newtonian approach) in these degrees of formation. It is investigated also some notions about history of physics involving undergraduate students.

Keywords : Alternative Conceptualizacion; Conceptual Changes; History of Science.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )