SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número01O trabalho em grupos no laboratório didático: reflexões a partir de um referencial psicanalíticoExpectativas sobre desempenho do professor de física e possíveis conseqüências em suas representações índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

NEVES, Marcos Cesar Danhoni  y  SAVI, Arlindo Antônio. A sobrevivência do alternativo: uma pequena digressão sobre mudanças conceituais que não ocorrem no ensino de física. Ciência educ. [online]. 2000, vol.06, n.01, pp.11-20. ISSN 1516-7313.

This paper presents some questions on alternative conceptions involving Engineering and Mathematics students and those of Master’s Degree in Physics of the State University of Maringá. It is made an analysis, starting from the results of a questionnaire, about the probable causes that explains the difficulties of the occurrence of conceptual changes (in a galilean-newtonian approach) in these degrees of formation. It is investigated also some notions about history of physics involving undergraduate students.

Palabras clave : Alternative Conceptualizacion; Conceptual Changes; History of Science.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )