SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número01O que foge do olhar das reformas curriculares: nas aulas de biologia, o professor como escritor das relações entre ciência, tecnologia e sociedadeLas teorías y modelos en la explicación científica: implicancias para la enseñanza de las ciencias índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

GOUVEA, Guaracira  e  LEAL, Maria Cristina. Uma visão comparada do ensino em ciência, tecnologia e sociedade na escola e em um museu de ciência. Ciência educ. [online]. 2001, vol.07, n.01, pp.67-84. ISSN 1516-7313.

This research presents an analysis of children and teachers’ narratives which take place in a classroom and in a museum, formal and non-formal teaching-learning situations. The research dealt with the relations between formal teaching (school) and non-formal teaching (museum), bringing into focus clues and practices which involve, by one side, the CTS movement and, by the other side, scientific and technological alphabetization processes in science teaching. In the final considerations, it out stands the research contributions to the improvement of the science teaching.

Palavras-chave : CTS Teaching; Non-Formal Education; Narrative and Paradigmatic Thinking.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )