SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número02Para uma imagem não deformada do trabalho científicoFilosofia da ciência e ensino de ciência: uma analogia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

CUDMANI, Leonor C. de. Cuestiones que plantean las concepciones posmodernas en la enseñanza de las ciencias. Visiones de científicos destacados de la historia. Ciência educ. [online]. 2001, vol.07, n.02, pp.155-168. ISSN 1516-7313.

The article discusses the influence that could really have in scientific education the degree of truth of new scientific conceptions. Constructivistic models outline a relativistic position for rationality, progress and truth, but, hich is the limit for this position? The debate is installed in academic environments, at the media and at the levels of decision in educational policy. Should we prepare future professors to construct critical positions to this question?

Palavras-chave : Scientific Education; Scientific Knowledge; Teachers Formation.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )