SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número01O conceito de função e sua linguagem para os professores de matemática e de ciênciasBuscando um sistema de avaliação contínua: ensino de eletrodinâmica no nível médio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

ISLAS, Stella Maris  y  PESA, Marta A.. Qué ideas tienen los profesores de física de nivel medio respecto al modelado?. Ciência educ. [online]. 2002, vol.08, n.01, pp.13-26. ISSN 1516-7313.

This paper deals with the results obtained through a research work on High School teachers; it is part of an investigation inquiring the significance/meaning and role that teachers, college students and Physics researchers ascribe to scientific models. A lack of understanding of the meaning and use of models in Physics and serious drawbacks to interpret how the models are related to reality and the role they are assigned in the construction of scientific knowledge is observed.

Palabras clave : Scientific Model; Teaching Model; Teachers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )