SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número01O conceito de função e sua linguagem para os professores de matemática e de ciênciasBuscando um sistema de avaliação contínua: ensino de eletrodinâmica no nível médio índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

ISLAS, Stella Maris  e  PESA, Marta A.. Qué ideas tienen los profesores de física de nivel medio respecto al modelado?. Ciência educ. [online]. 2002, vol.08, n.01, pp.13-26. ISSN 1516-7313.

This paper deals with the results obtained through a research work on High School teachers; it is part of an investigation inquiring the significance/meaning and role that teachers, college students and Physics researchers ascribe to scientific models. A lack of understanding of the meaning and use of models in Physics and serious drawbacks to interpret how the models are related to reality and the role they are assigned in the construction of scientific knowledge is observed.

Palavras-chave : Scientific Model; Teaching Model; Teachers.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )