SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número01Formação dos educadores ambientais e paradigmas em transiçãoA alfabetização científica e o processo de ler e escrever em séries iniciais: emergências de um estudo de investigação-ação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

SOUZA, Suzani Cassiani de  e  ALMEIDA, Maria José Pereira Monteiro de. A fotossíntese no ensino fundamental: compreendendo as interpretações dos alunos. Ciência educ. [online]. 2002, vol.08, n.01, pp.97-111. ISSN 1516-7313.

This research is about interpretative gestures from students, in the teaching of photosynthesis with eight graders in Junior High School. Our reference is the French discourse analysis, and Bachelard’s Epistemology. The interpretation gestures are considered important in the process of scholar mediation of school science, as a consequence of recognizing that the multiplicity of meanings is proper of the language nature, and the identification of these gestures is a way to offer the students an access to scientific discourse. Our goal in this paper is to show different interpretations, and understand how they act in the construction of meanings about photosynthesis.

Palavras-chave : Science Teaching; Interpretation; Primary Conceptions; Photosynthesis.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )