SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número01Algumas considerações sobre o ensino e aprendizagem do conceito de energiaInvestigando a aprendizagem do conceito de função a partir dos conhecimentos prévios e das interações sociais índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

SILVA, Cibelle Celestino  y  MARTINS, Roberto de Andrade. A teoria das cores de Newton: um exemplo do uso da história da ciência em sala de aula. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.01, pp.53-65. ISSN 1516-7313.

This paper analyses some features of Newton’s theory of light and colors, especially as presented in his paper of 1672, as an example of the classroom use of History of Science. Although this theory is nowadays accepted and taught without discussion, it is not so simple as it seems and many questions arise from a critical study. Besides, an inadequate use of History of Science in Science Teaching may convey to the students a wrong conception of the scientific method.

Palabras clave : Isaac Newton; History of Optics; Theory of Colors; Science Teaching; Scientific Method.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )