SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número01A teoria das cores de Newton: um exemplo do uso da história da ciência em sala de aula¿Qué puede aportar la epistemología a los diseños curriculares en física? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

MOURA, Manoel Oriosvaldo de  e  MORETTI, Vanessa Dias. Investigando a aprendizagem do conceito de função a partir dos conhecimentos prévios e das interações sociais. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.01, pp.67-82. ISSN 1516-7313.

This paper reports a research about the influences of previous ideas and social interaction in learning of function concept carried out with 8th grade students of a public school. Comparing moments of individual work with interactions situations we observed that the circumstances where interactions occurs, a greater comprehension of concept and how it enables abstraction and generalization was made possible whereas this did not occur in the situation where individual work was carried out.

Palavras-chave : Learning; Previous Ideas; Social Interaction; Function Concept.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )