SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número01Investigando a aprendizagem do conceito de função a partir dos conhecimentos prévios e das interações sociaisO livro didático de ciências no ensino fundamental - proposta de critérios para análise do conteúdo zoológico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

COLOMBO DE CUDMANI, Leonor. ¿Qué puede aportar la epistemología a los diseños curriculares en física?. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.01, pp.83-91. ISSN 1516-7313.

This paper presents the main features respect the: *explicitation de theoretical frameworks *selection and organization of scientific contents *integration of cognitive,methodological and affective components of contents The importancie of these processes in science teachers education is detache.

Palabras clave : Epistemology of Science; Curricular Design; Science Teacher’s Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )