SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número02Sobre o ingresso, desistência e permanência no curso de física da Universidade Estadual de Londrina: algumas reflexõesUma tempestade de luz: a compreensão possibilitada pela análise textual discursiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

TEIXEIRA, Paulo Marcelo M.. A educação científica sob a perspectiva da pedagogia histórico-crítica e do movimento C.T.S. no ensino de ciências. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.02, pp.177-190. ISSN 1516-7313.

The article tries to discuss how historico-critical pedagogy and the STS movement in science education can contribute to the change of scientific education that we have at the present time. We visualize points of convergence between these two theoretical currents, with interesting implications in respect to the formation of teachers. Finally, we will claim that these two theories can place science education in a differentiated perspective, which can contribute to the formation of citizenship and the transformation of society through popular interests.

Palabras clave : Science Education; STS Movement; Teacher Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )