SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número02La célula vista por el alumnadoO pensamento dialético de Bento de Jesus Caraça e sua concepção da educação matemática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

LABURU, Carlos Eduardo; ARRUDA, Sérgio de Mello  y  NARDI, Roberto. Pluralismo metodológico no ensino de ciências. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.02, pp.247-260. ISSN 1516-7313.

Inspired by an epistemological reading of Feyerabend, this paper proposes a pluralist methodological approach to science teaching. We propose that this didactic strategy is potentially more effective in the learning process because it tries to account for the spectrum of questions that are presented in the classroom.

Palabras clave : Pluralism; Methodology; Science Teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )