SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número02La célula vista por el alumnadoO pensamento dialético de Bento de Jesus Caraça e sua concepção da educação matemática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

LABURU, Carlos Eduardo; ARRUDA, Sérgio de Mello  e  NARDI, Roberto. Pluralismo metodológico no ensino de ciências. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.02, pp.247-260. ISSN 1516-7313.

Inspired by an epistemological reading of Feyerabend, this paper proposes a pluralist methodological approach to science teaching. We propose that this didactic strategy is potentially more effective in the learning process because it tries to account for the spectrum of questions that are presented in the classroom.

Palavras-chave : Pluralism; Methodology; Science Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )